Testy SCATE 2023/24
I v tomto školním roce naši deváťáci absolvovali testování SCATE, které ukazuje úroveň jazyka dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (CEFR).
Testy letos v ČR absolvovalo přes 12 200 žáků z více jak 340 ZŠ a víceletých gymnázií a ani tentokrát naši absolventi nezklamali. Z 41 žáků 9. ročníku dosáhlo 8 žáků úrovně A2 očekávané na konci ZŠ, 13 žáků úrovně B1 a 16 žáků úrovně B2. 1 žák dosáhl úrovně C1. V přiložené tabulce vidíte výborné umístění naší školy v rámci celostátního srovnání. Všichni se těšíme ze skvěle odvedené práce a našim úspěšným absolventům blahopřejeme!
Testy SCATE 2022/23
I letos v červnu absolvovali žáci 9. ročníků srovnávací testy SCATE a opět je zvládli na výbornou. Testy absolvovalo celkem 11 843 žáků ze 341 ZŠ a VG. Dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky je předpokládaná úroveň zvládnutí cizího jazyka A2. Naši žáci uspěli následovně: A1 – 2 žáci (4%), A2 – 8 žáků (14%), B1 – 22 žáků (40%), B2 – 21 žáků (38%), C1 – 2 žáci (4%). Máme velkou radost, že od nás žáci odchází výborně jazykově vybaveni a přejeme jim vše nejlepší do dalšího života i studia.
Testy SCATE 2021/22
Testy SCATE 2020/21:
Testy SCATE vyhodnocují jazykovou úroveň žáků na základě Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Testu se zúčastnilo 6719 žáků z 269 základních škol a víceletých gymnázií. V naší škole test absolvovalo 44 žáků 9. ročníků. Předpokládaná úroveň na konci 9. třídy je A2 – tu zvládlo 16 % (7 žáků), úroveň A1 – 2 % (1 žák), úroveň B1, ze které vychází maturitní zkouška – 30 % (13 žáků), úroveň B2 – 48 % (21 žáků), úroveň C1 – 4% (2 žáci). BLAHOPŘEJEME K VYNIKAJÍCÍM VÝSLEDKŮM!
Rozložení úrovní testovaných žáků
Testy SCATE 2019/20:
Celkem se testování zúčastnilo 36 žáků z 9. ročníku. Z toho 5% žáků získalo úroveň A1, 25% žáků A2 – očekávaná úroveň na konci 9.r. u 1 CJ, 30% B1- lehčí maturita a 39% B2 – tzv. těžší maturita.
Testy SCATE 2018/19:
V průběhu druhého pololetí letošního roku absolvovali žáci našich 7. a 9. ročníků testy SCATE v anglickém jazyce, které mají za úkol změřit jazykovou úroveň jednotlivých žáků podle Společného evropského referenčního rámce. Při testování mohou žáci dosáhnout těchto jazykových úrovní
A0 | počáteční úroveň |
A1 | očekávaná úroveň na ZŠ v 9. ročníku u 2. cizího jazyka |
A2 | očekávaná úroveň na ZŠ v 9. ročníku u 1. CJ |
B1 | úroveň tzv. lehčí maturity |
B2 | úroveň tzv. těžší maturity |
C1 | vysokoškolská znalost |
Testování je připraveno pro žáky základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií.
V anglickém jazyce ve 7. ročnících dosáhlo 24 % žáků úrovně A1, 53 % žáků úrovně A2 /očekávaná úroveň na konci 9.r. u 1.CJ/ a 22 % žáků dokonce úrovně B1 /lehčí maturita/.
V 9. ročnících dosáhlo 11 % žáků úrovně A1, 36 % žáků úrovně A2 /očekávaná úroveň na konci 9.r. u 1.CJ/, 36% žáků úrovně B1 /tzv. lehčí maturita/ a 14% žáků dokonce úrovně B2 /tzv. těžší maturita/.
Testy SCATE 2017/18:
V průběhu druhého pololetí letošního roku absolvovali žáci našich 4. a 7. ročníků testy SCATE, které mají za úkol změřit jazykovou úroveň jednotlivých žáků podle Společného evropského referenčního rámce. Při testování mohou žáci dosáhnout těchto jazykových úrovní
A0 | počáteční úroveň |
A1 | očekávaná úroveň na ZŠ v 9. ročníku u 2. cizího jazyka |
A2 | očekávaná úroveň na ZŠ v 9. ročníku u 1. CJ |
B1 | úroveň tzv. lehčí maturity |
B2 | úroveň tzv. těžší maturity |
C1 | vysokoškolská znalost |
Testování je připraveno pro žáky základních škola odpovídající ročníky víceletých gymnázií.
V německém jazyce splnila naprostá většina našich žáků – 95% očekávané výstupy. V sedmých třídách vykazuje většina žáků u prvního cizího jazyka znalosti na úrovni A2 a u druhého cizího jazyka na úrovni A1. Obě úrovně jsou dané státním minimem pro 9. ročníky ZŠ a naši žáci je prokazují již v sedmých třídách.
V anglickém jazyce ve 4. ročnících dosáhlo 40 % žáků úrovně A1, 9 % žáků dokonce úrovně A2. V 7. ročnících u prvního cizího jazyka dosáhlo 50 % žáků úrovně A2 a 9 % žáků úrovně B1. V 7. ročnících u druhého cizího jazyka dosáhlo 44 % žáků úrovně A2 a 22 % žáků dokonce úrovně B 1.
Přiložené grafy zobrazují dosažené úrovně testovaných žáků v jednotlivých ročnících naší školy v německém jazyce a anglickém jazyce v porovnání s dosaženými úrovněmi všech testovaných žáků stejného ročníku v ČR.
autor: Mgr. Kateřina Svobodová