Poradenské pracoviště

Poradenské pracoviště školy je složeno z následujících rolí – výchovná poradkyně, výchovná poradkyně pro 1.stupeň, metodik prevence a školní speciální pedagog. Poradenské pracoviště je multidisciplinárním týmem odborníků, kteří ve  vzájemné spolupráci identifikují speciální vzdělávací potřeby žáků, vč. mimořádného nadání, v jejich přirozeném prostředí, tj. ve škole, popř. rodině a navrhují, připravují, realizují, popř. pomáhají realizovat podpůrná a vyrovnávací opatření.
Poradenské služby ve škole jsou poskytovány bezplatně na žádost žáků, jejich zákonných zástupců a pedagogů. Poradenští pracovníci spolupracují pedagogickými pracovníky školy. Každý v týmu poradenského pracoviště má zpracován roční plán činnosti. 

V příštím školním roce 2018/2019 se chceme zaměřit na pozitivní vztahy mezi žáky a schopnost každého z žáků zhodnotit se a pracovat na sobě. Jednoduše řečeno vzdělávat se „tady a teď“ dle individualit a osobitosti.

Nedílnou součástí tohoto přístupu je vlastní odpovědnost za to, co říkám a dělám.  

                                                                                  

Výchovná poradkyně RNDr. Jiřina Sáňková
Zodpovídá za práci poradenského pracoviště, koordinuje práci týmu pracovníků poradenského pracoviště. Úzce spolupracuje s výchovnou poradkyní pro 1.stupeň (Mgr. Šárka Stejskalová)

  • poradenství v oblasti vzdělávání – žáci, rodiče, učitelé
  • prevence a operativní řešení výchovných problémů
  • prevence školní neúspěšnosti
  • péče o nadané a talentované žáky
  • individuální poradenské rozhovory se žáky, učiteli
  • vedení výchovných komisí v případech závažných problémů
  • odklady školní docházky
  • spolupráce s externími subjekty edukace (PPP, SPC, lékaři, OSPOD, …)
  • evidence zpráv z psychologických a jiných odborných vyšetření
  • spolupráce na tvorbě individuálního vzdělávacího plánu a plánu pedagogické podpory
  • kariérové poradenství

 

Školní speciální pedagog Mgr. Šárka Pantůčková, Mgr. Barbora Budínová
Poskytuje podporu žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a žákům nadaným. Pracuje s dětmi individuálně, skupinově i ve třídách. Zajišťuje rovněž krizovou intervenci.
Zodpovídá za práci s žáky s potřebou podpůrných opatření, vč. žáků nadaných.

diagnostika

  • depistážní činnost – vyhledávání žáků se spec. vzděl. potřebami, vč. žáků nadaných
  • zajištění speciálně pedagogické diagnostiky a její dokumentace
  • diagnostika klimatu tříd
  • diagnostika ve smyslu zkvalitňování výuky – spolupráce s učiteli na plánování aktivit

prevence

  • participace na plánování a realizaci preventivních aktivit školy se školním MP
  • práce se třídami jako prevence sociálně patologických jevů ve třídách
  • podpora spolupráce třídy s třídním učitelem
  • prevence neprospěchu, školního neúspěchu

intervence

  • individuální práce s dětmi na nápravě SPU
  • poradenství učitelům a rodičům v oblasti SVP
  • zajištění učebních pomůcek pro žáky s potřebou podpůrných opatření
  • vedení písemné dokumentace o žácích se speciálními vzdělávacími potřebami
  • krizová intervence – při nepřiměřených afektivních reakcích
  • při zvládání krizových životních situací
  • intervence ke zlepšování sociálního klimatu třídy
  • spolupráce s rodiči žáků
  • prevence a operativní řešení výchovných problémů
  • práce s nadanými žáky – skupinová i individuální práce s nadanými žáky, optimalizace jejich strategií učení, práce s informacemi (odpolední aktivity)
  • spolupráce s externími odborníky – PPP, SPC, lékaři, …
  • úzká spolupráce se všemi členy ŠPP

 

Školní metodik prevence – Mgr. Václav Káňa
Zodpovídá za obsah a průběh primárně preventivních aktivit na škole.

  • poradenská a informační činnost v oblasti prevence sociálně patologických jevů
    /kouření, alkohol, drogy, šikana/ pro žáky, rodiče, učitele
  • zpracování a každoroční aktualizace minimálního preventivního programu školy
  • zajištění a organizace preventivních programů pro třídní kolektivy
  • spolupráce s organizacemi pracujícími v oblasti prevence sociálně patologických jevů
  • řešení problémů sociálně patologických jevů ve škole
  • vedení písemných záznamů o frekvenci a charakteru výskytu zneužívaní návykových látek žáky
  • spolupráce se všemi členy týmu ŠPP
  • spolupráce s Městskou policií a Policií ČR na preventivních programech
  • monitoring výskytu sociálně patologických jevů ve škole
  • spolupráce s třídními učiteli
  • realizace dotazníkových šetření a anket